Despre Oferta Tutoriale Articole Carti Download Legaturi Noutati
3D Studio MAX - Crearea unui zar
un material scris de Ionut GHIONEA

Tutoriale

Cuprins
In aceasta aplicatie simpla se va prezenta modul de creare a unui zar, format din corpul acestuia si punctele negre aflate pe fete.

  Din panoul de comenzi [Create] -> [Geometry] -> [Standard Primitives] -> [Box] se adauga in scena un cub cu dimensiunile Length=100, Width=100 si Height=100. Numarul de segmente (segs) va ramāne egal cu 1 deoarece cubul nu va necesita modificari complexe (fig.1):

Click aici pentru a mari imaginea
Figura 1: Crearea corpului zarului, un cub

  Pe fetele acestui cub se plaseaza punctele negre ce vor da valoarea fetei respective (de la 1 la 6). Din panoul de comenzi [Create] -> [Geometry] -> [Standard Primitives] -> [Cylinder] se creeaza un cilindru de raza (radius)=6, inaltime (height)=2 si laturi (sides)=30 (fig. 2):


Figura 2: Crearea primului punct negru, un cilindru

  La crearea cubului si a cilindrului, in lista derulanta cu optiuni se afla sectiunea [Name and Colour]. In stānga este dat numele obiectului geometric creat, iar in dreapta, culoarea sa. Pentru cub se alege culoarea alba, iar pentru cilindru, culoarea neagra.

  Urmatoarea etapa a modelarii zarului este plasarea cilindrilor negri pe fetele cubului astfel incāt fata 1 sa fie opusa fetei 6, fata 2 opusa fetei 5 si fata 3 opusa fetei 4.

  Pentru a obtine numarul necesar de cilindri se va clona in 21 de exemplare (6+1, 5+2, 4+3) cilindrul existent (fig.3):


Figura 3: Clonarea cilindrului

  Cilindrii clonati vor fi identici ca dimensiune, forma si culoare cu originalul, dar numele se schimba (Cylinder02, Cylinder03 etc).

  Utilizind comenzile Select and Move si Select and Rotate, situate in bara cu instrumente de lucru, se deplaseaza cilindrii si cubul astfel incāt fiecare cilindru nou creat se va plasa pe fata de care apartine, iar cea mai mare parte a sa sa se afle in interiorul cubului (fig.4):


Figura 4: Plasarea cilindrului pe una din fetele cubului

  Pentru amplasarea corecta a cilindrilor (punctele negre) pe fetele cubului este recomandat sa se utilizeze ca model un zar real.

  Este recomandabil ca, dupa incheierea proceselor de clonare si amplasare a cilindrilor, sa se selecteze toate obiectele din scena (cei 21 de cilindri si cubul) si sa se grupeze intr-un singur obiect pentru o mai buna manipulare, daca zarul se va folosi intr-o scena mai complexa, alaturi de alte obiecte. Gruparea obiectelor intr-unul singur se face folosind comanda Group din meniul Group.

  Rezultatul acestei aplicatii se vede in Figura 5:


Figura 5: Modelul final al zarului

 

 
Crearea corpului zarului
Crearea primului punct negru
Clonarea cilindrului
Plasarea cilindrului pe una din fetele cubului
Modelul final al zarului

Contact: office@catia.ro
Top
Home Email