CATIA | REALVIZ Stitcher 3.1
proiectare asistata in catia v5, catia, intratest, curs catia, tutorial, catia, autocad, carti, 3D, studio max, labview, project management, inginerie, roti dintate, dinti, dinte, roata, mecanica, proiect, proiectare, computer aided design, CAD, instruire, training, Ghionea, PC Magazine, Bren, Photoshop, Adobe, inteligenta, AI, curs, politehnica, tehnologie, masina, TCM, professional, promanagement, invatare, desene executie, ansamblu, curs, personaliza, bucuresti, grafician, universitatea politehnica bucuresti imst inginerie economica, catia v5 aplicatii in ingineria mecanica, carti de utilizare catia, aplicatii ale analizei cu elemente finite, schite in catia v5, modele desen autocad, module catia, avantajele proiectarii asistate, proiect licenta inginerie economica, inventor, program simulare masini cu comanda numerica, comanda manual catia, animating 3ds max, catia pdf, proiectare asistata in catia v5, catia v5 structural analysis, proiectarea asistata de calculator in mecanica, rezistenta admisibila otel, proiectare organologica, autocad proiectare mecanica, documentatie catia v5, catia carti, istoria autocadului, desen dupa profil catia, program de recuperare a datelor, catia download, comenzi autocad, carte catia, tutorial autocad, documentatie catia, dacia duster, romania, standard, stas, iso, download, text, dassault systemes, autodesk, anc, cnfpa, formare profesionala, specialist, specializare, testare, modelare, generare, exemplu, stancescu, dacia, logan, renault, RTR, organe de masini, cenit, magic enginnering, master, specializare, testare, angajare, imst, amfiteatru, instalatie, asamblare, constringere, constringeri, alfanumeric, recuperare, coordonate, flansa, www.catia.ro, formatare, chamfer, interfata, cotare, trasare, inventor, fundamente, fundamentals, documentatie, suprafete, carteziene, rectangle, teoretice, focalizare, tcm.pub.ro, drafting, invatare, circumferinta, cam-cad, abateri, structura, perimetru, theory, sectiune, geometrie, manual, surub, constructia arborelui in catia v5, schite piese catia, catia tutorial romana, proiectarea unei piese
proiectare asistata in catia v5, catia, intratest, curs catia, tutorial, catia, autocad, carti, 3D, studio max, labview, project management, inginerie, roti dintate, dinti, dinte, roata, mecanica, proiect, proiectare, computer aided design, CAD, instruire, training, Ghionea, PC Magazine, Bren, Photoshop, Adobe, inteligenta, AI, curs, politehnica, tehnologie, masina, TCM, professional, promanagement, invatare, desene executie, ansamblu, curs, personaliza, bucuresti, grafician, universitatea politehnica bucuresti imst inginerie economica, catia v5 aplicatii in ingineria mecanica, carti de utilizare catia, aplicatii ale analizei cu elemente finite, schite in catia v5, modele desen autocad, module catia, avantajele proiectarii asistate, proiect licenta inginerie economica, inventor, program simulare masini cu comanda numerica, comanda manual catia, animating 3ds max, catia pdf, proiectare asistata in catia v5, catia v5 structural analysis, proiectarea asistata de calculator in mecanica, rezistenta admisibila otel, proiectare organologica, autocad proiectare mecanica, documentatie catia v5, catia carti, istoria autocadului, desen dupa profil catia, program de recuperare a datelor, catia download, comenzi autocad, carte catia, tutorial autocad, documentatie catia, dacia duster, romania, standard, stas, iso, download, text, dassault systemes, autodesk, anc, cnfpa, formare profesionala, specialist, specializare, testare, modelare, generare, exemplu, stancescu, dacia, logan, renault, RTR, organe de masini, cenit, magic enginnering, master, specializare, testare, angajare, imst, amfiteatru, instalatie, asamblare, constringere, constringeri, alfanumeric, recuperare, coordonate, flansa, www.catia.ro, formatare, chamfer, interfata, cotare, trasare, inventor, fundamente, fundamentals, documentatie, suprafete, carteziene, rectangle, teoretice, focalizare, tcm.pub.ro, drafting, invatare, circumferinta, cam-cad, abateri, structura, perimetru, theory, sectiune, geometrie, manual, surub, constructia arborelui in catia v5, schite piese catia, catia tutorial romana, proiectarea unei piese
4613
page-template-default,page,page-id-4613,ajax_updown_fade,page_not_loaded,

REALVIZ Stitcher 3.1

 

REALVIZ Stitcher 3.1

un material scris de Ionut GHIONEA
 Lansat la începutul acestui an, Stitcher 3.1 este cel mai nou produs al companiei franceze REALVIZ şi permite construirea de imagini panoramice, la unghiuri aproape imposibile pentru aparatul de fotografiat.Stitcher 3.1 este surprinzător de uşor de folosit. În linii mari, programul preia o serie de imagini statice făcute cu o cameră digitală, le aliniază, le combină, le suprapune părţile comune şi apoi le “lipeşte”, obţinând o imagine panoramică perfectă. Întregul proces de alipire a imaginilor este destul de simplu şi durează în funcţie de numărul şi complexitatea imaginilor.

Fig. 1. Imagine de pe cutia produsului

Primul pas în folosirea programului este strâns legat de capturarea corectă a imaginilor, fiind necesar un trepied şi o cameră digitală. Nu este recomandată realizarea fotografiilor fără fixarea camerei în acelaşi punct din spaţiu. Se evită, astfel, efectul de paralaxă, care aduce prea multe erori în imagini pentru ca Stitcher 3.1 să le poată corecta.

Înainte de a începe procesul de fotografiere, utilizatorul trebuie să-şi planifice numărul de imagini pe care doreşte să le realizeze. Dacă imaginea finală, panoramică, va avea o deschidere de 3600x1800, numărul fotografiilor trebuie să fie suficient de mare pentru a se asigura o suprapunere eficientă a câte două imagini succesive. Manualul programului sugerează un procent de 15% de suprapunere a imaginilor, dar se pot utiliza şi valori cuprinse între 25%-30%, rezultatele fiind foarte bune.

Camera digitală cu care se vor realiza fotografiile trebuie să fie de calitate cât mai bună, de preferinţă una digitală şi cu aceeaşi distanţă focală pe toată durata procesului de captură a imaginilor. În mod explicabil, Stitcher 3.1 nu va putea trata corect imagini consecutive luate folosind distanţe focale diferite sau cu erori de paralaxă.

Înainte de a lucra cu aparatul de fotografiat şi apoi cu programul este recomandabilă citirea manualului şi/sau a fişierelor help pentru a vă familiariza cu toate conceptele folosite, sfaturile producătorilor şi interfaţa programului.

Stitcher 3.1 este mult mai complex decât alte produse software similare existente pe piaţă, care combină automat şi fără prea multe opţiuni, imaginile încărcate. Luând în considerare operaţiile complicate de procesare a imaginilor, programul este rapid, descurcându-se fără probleme chiar şi cu fotografii foarte mari. Această viteză este explicabilă datorită optimizărilor aduse în versiunile 3.0 şi 3.1 pentru a necesita mai puţină memorie, Stitcher fiind acum accesibil şi utilizatorilor ce deţin computere mai puţin performante. De asemenea, încă de la versiunea 3 au fost îmbunătăţite opţiunile de renderizare pentru a permite exportul fişierelor în format Quick Time VR 5 (cubic) şi QTVR (cilindric).

Suportul pentru Quick Time din versiunea 3.1 oferă utilizatorului aproape orice acesta îşi poate dori: opţiuni de preview, deplasare prin setul de imagini, stabilirea dimensiunilor ferestrei de afişare etc. Mai mult, Stitcher 3.1 oferă o metodă interesantă de salvare a imaginii panoramice create, exportul şi editarea acesteia în alt program de grafică. Spre exemplu, este posibilă conversia unei imagini panoramice sferice astfel încât să poată fi editată de Adobe PhotoShop.

Un element foarte important al programului este interfaţa sa, pe cât de intuitivă, pe atât de completă şi mereu la îndemâna utilizatorului. Interfaţa este compusă din două zone principale: Image Strip şi Stitching Window (Figura 2). Toate comenzile programului sunt uşor de accesat din meniurile sale.

Fig. 2. Interfaţa principală a programului, împărţită în două zone

Prima etapă este, bineînţeles, realizarea fotografiilor, cu un procent de suprapunere între 15%-30%, dar având grijă să fie păstrate condiţiile în care acestea sunt făcute (balansul culorilor, timp de expunere, distanţă focală, rezoluţie etc).

Spre exemplu, o imagine panoramică poate consta din trei seturi de imagini. Fiecare set este format din 12 fotografii. Imaginile din fiecare set sunt realizate cu increment de 300:

-setul de sus este obţinut cu camera îndreptată în sus la 45 de grade;

-setul de la mijloc se obţine cu camera în poziţie orizontală, la un unghi de 00;

-setul de jos se obţine cu camera îndreptată în jos la 450.

În acest fel se realizează 36 de imagini. În figura 3 este prezentată schematic tehnica seturilor de imagini.

Fig. 3. Modul de realizare a fotografiilor, pe verticală (stânga) şi orizontală (dreapta)

În cele mai multe cazuri este necesar să se realizeze încă două fotografii, una cu vedere drept în jos, alta în sus (Figura 4). Prin imaginea luata de sus, utilizatorul se asigură că în imaginea panoramică finală nu va apare o zonă neagră la zenit şi că toate imaginile din acest set se compun perfect. Şi imaginea luată de jos va fi adăugată în imaginea finală, pentru a întregi panorama.

Fig. 4. Realizarea imaginilor de sus şi de jos

Este posibil, ca la realizarea fotografiilor, utilizatorul să nu aibă la îndemână trepiedul sau alte dispozitive speciale care să garanteze poziţionarea precisă a camerei şi, implicit, stabilirea unghiurilor din care se vor prelua imaginile. În acest caz se vor folosi lentile cu unghiuri largi, se vor realiza suficiente fotografii, chiar dacă unele zone se suprapun şi se va evita paralaxa. În momentul realizării fotografiilor, poziţia camerei trebuie să ramână aceeaşi, utilizatorul rotindu-se în jurul acesteia (Figura 5).

Fig. 5. Modul incorect (stânga) şi corect (dreapta) de realizare a fotografiilor

A doua etapă este inserarea imaginilor în program, de preferinţă în ordinea lor firească. Imaginile vor fi asimilate în zona Image Strip. Odată încărcate, există posibilitatea de a le seta rezoluţia, de a egaliza balansul culorilor şi al iluminării sau de a elimina unele distorsiuni apărute).

Stitcher are posibilitatea de a importa multe imagini în format Cineon, Maya, JPG, PNG, Portable Pixelmap, SGI, SoftImage, TIFF, TGA sau BMP. Odată ce toate imaginile au fost importate, începe alipirea acestora. Procesul este surprinzător de rapid şi precis, fiecare nouă imagine de procesat fiind adusă în Stitching Window. Aici, imaginea este poziţionată lângă sau parţial suprapusă peste altă imagine. Programul va analiza cele două imagini la nivel de pixel pentru o poziţionare precisă a imaginii în locul ce îi este rezervat. Procedura se repetă continuu până când se combină toate imaginile (Figura 6).

Fig. 6. Combinarea fotografiilor în imaginea panoramică

Ultima etapă implică renderizarea întregului set de imagini combinate în formatul dorit. Ca fişiere de ieşire, Stitcher 3.1 suportă proiecţia plană, cilindrică, cubică şi sferică, dar şi proiecţie în format Shockwave 3D.

În timpul procesului de renderizare, programul îmbină imaginile şi elimină diferenţele între două imagini adiacente. Apariţia erorilor este, totuşi, posibilă, cele mai frecvente fiind eroarea de paralaxă şi ghosting (două imagini suprapuse nu se îmbină perfect, iar obiectele uneia apar şters în fundalul celeilalte). Cele două erori se pot evita în majoritatea cazurilor dacă se ţine seama de recomandările producătorilor, prezente în manual.

Pentru utilizatorii care folosesc acelaşi procedeu de capturare a imaginilor (număr de fotografii constant, aceleaşi setări ale camerei digitale etc), REALVIZ a implementat un sistem unic de tip Template. Folosindu-l, utilizatorul îşi va crea automat imaginile panoramice. Tot în versiunea 3.1 apare şi posibilitatea rulării programului din linia de comandă, în mod text, permiţând, astfel, prelucrarea mai multor proiecte simultan. Cele două noi facilităţi se folosesc împreună, economisind timp şi resurse.

Având o mulţime de atuuri, bazându-se pe o idee excelentă, REALVIZ Stitcher este ideal pentru Web Design, animaţie, editare video sau, pur şi simplu, pentru divertisment, fiind, cu siguranţă, unul dintre cele mai bune programe de acest tip de pe piaţă. Uşor de utilizat, cu interfaţă intuitivă, având posibilitatea de a importa sau exporta un număr relativ mare de formate de fişiere, Stitcher 3.1 merită o recomandare “Must Buy”. Cea mai recentă versiune aduce câteva îmbunătăţiri şi opţiuni noi care duc la creşterea productivităţii, permiţând utilizatorului să petreacă mai mult timp realizând fotografii şi mai puţin în procesul de combinare şi renderizare.

 

Alte programe REALVIZ:

ImageModeler este folosit de o mare varietate de profesionişti precum arhitecţi, graficieni, ingineri, web designeri pentru a crea modele 3D foto-realiste în mult mai puţin timp decât utilizând programe convenţionale de grafică 3D. Programul permite crearea de modele 3D având la bază fotografii şi imagini video. ImageModeler procesează aceste imagini şi le interpretează pentru a defini geometria unui model 3D. Odată creat, modelul este mapat cu textura originală din imaginea sursă, rezultatul fiind foarte precis şi apropiat de realitate.

ReTimer se utilizează pentru a creşte sau micşora viteza de redare a secvenţelor animate. Aplicaţia foloseşte o metodă cu totul inovatoare pentru a crea şi insera cadre noi între cadrele secvenţei animate iniţiale. Folosind această tehnică se pot obţine secvenţe video cu viteze diferite faţă de cele iniţiale, dar la aceeaşi calitate. Mai mult, ReTimer permite graficienilor să îmbunătăţească substanţial animaţia secvenţelor succesive desenate de mână.

MatchMover este unul din cele mai puternice sisteme de tip “3D Camera Tracker” existent la ora actuală pe piaţă şi singurul care rulează sub ambele sisteme de operare, Windows şi UNIX. După cum spun producătorii, aplicaţia este poarta între lumea 2D a filmului şi lumea 3D a animaţiei. MatchMover estrage toţi parametrii camerei din informaţia conţinută într-o secvenţă de film, apoi calculează coordonatele 3D ale obiectelor 2D prezente. Rezultatul este exportat către un program de modelare 3D (Maya, SoftImage, Lightwave 3D, Cinema 4D sau 3D Studio Max). Se pot insera şi mixa obiecte 3D cu imagini 2D, rezultând secvenţe animate complet noi.

Toate cele patru programe (Stitcher, ImageModeler, ReTimer şi MatchMover) lucrează perfect împreună, completându-se reciproc. Singura limită în crearea efectelor speciale pare a fi doar imaginaţia graficianului care le utilizează.

 

Pentru a rula, Realviz Stitcher 3.1 necesită următoarea configuraţie hardware minimă:

-Procesor Intel Pentium II la 350Mhz sau PowerPC G3;

-128 Mb RAM;

-monitor cu rezoluţie 1024×768, 24 biţi, placă video compatibilă OpenGL;

-15 Mb spaţiu liber pe hard disk.

Programul este disponibil pentru platformele Mac şi PC, cu posibilitatea de a rula sub MacOS 9.1x+, Windows 98, ME, NT şi 2000.